2015年3月11日水曜日

2011年3月11日

2011年3月11日、

私はNYにいて夜中でした。家の妹から新幹線の中に閉じ込められているとメールがありましたが、事の重大さに気付かず、次の日起きてネットをチェックして(テレビが無かったので)ようやく強い衝撃を受けました。

他にもいろいろ理由はありましたが、この地震がきっかけで私は自分の基盤を新潟に移そうと思いました。

生かされている事、今生きている事が本当にありがたい事だと、日々の忙しさに忘れてしまう時があります。

生きれるという事だけで幸せだと思い起こさせる3月11日が4年目を迎えます。

犠牲になった方々が天で安らかに眠っている事をお祈りします。
ご家族の方、今でも避難所生活を送っている方の心、状況が少しづつでも回復していきますように。

March 11, 2011 (3.11)

I was in NY. It was midnight in America.  I think I first received my sister's email. She wrote me that she got stuck in the Shinkansen. I thought it was not so serious, because earthquake often happens in Japan. When I woke up next morning and went online(I did not have TV in my apt), I started receiving horrible news one after another... It finally hit me.

There are another reasons as well, but I decided to go back to Niigata because of this earthquake.

I am alive now. sometimes I forget how special it is to be alive at this moment.

3.11 teaches me.

We have the 4th anniversary of Fukushima earthquake, Tsunami and nuclear disaster.

I would like to pray for the peaceful repose of the victims and express my sincere sympathy to their families and those who are still living as evacuees.

0 件のコメント:

コメントを投稿