2015年6月3日水曜日

帰国

NYから帰ってきました。
この前のブログでもう気持ちは薄れたと書きましたが。
吉本ばななさんでしょうか。手紙は書いたときから嘘になる。というような文章がありましたが、本当、今は全く逆の気持ちです笑。
やはりNYはスゴかった。アートで溢れていて、アートを愛する人達で溢れている。やっぱりかっこ良かった。

新潟では車がないと動けなかったりして知り合いに乗せてもらったりしなければ行けない事が多々あるのですが。NYに着いてからは水を得た魚のように笑、地下鉄で何処でも回れて、足を使ってガンガン歩いて、ジャズを聴きにいって、バレエを観に行って、バレエの伴奏をして、友達に会って。地図さえあれば何処でも自由に歩いて行ける町。朝でも夜でも何処ででもアートに触れる事が出来る町。

エネルギーをいっぱいもらいました。 
ちょっとの間さようならNYです。でも来年また行けるようにがんばります。
旅の様子はインスタグラムにアップしました。お時間ありましたら見てみて下さい。
https://instagram.com/mihopianon/

I came back from NY!
I wrote in my previous blog that my passion towards NY was gone.  
I think it is Banana Yoshimoto, the writer.  She wrote something like this, "It becomes a lie as soon as you write it on the paper. 
I really have a different feeling towards to NY now. 

NY was just great.  

The place was filled with Art and the people who love art.  
Where I am right now in Japan, Cars are needed to go places.  Since I do not drive, I have to ask someone to drive me here and there.  As soon as I arrived in NY, I was in my element.  Subways takes me anywhere and I walked everywhere. I went to listen to Jazz, to see Ballet and to play for ballet classes, and to see many of my NY friends. If you have the map, you could go anywhere, and arts are everywhere all day. 

I was filled up with NY energy!
It will be next year to go to NY, so I have to say good bye a little while, but I will make it happen.
I posted some pictures in NY in Instagram.  Please go to the link below.  I hope you like them!
https://instagram.com/mihopianon/

0 件のコメント:

コメントを投稿