2014年5月10日土曜日

FMポート新潟のエチゴリアンに出演します!!!

私の妹の野沢直子は、新潟FMポートのナビゲーターなのですが、私がまだNYにいた頃に、ちょっと番組に電話で話してくれないか?などと話が来て何度か話した事があります。
私は本当!!話が上手く出来なくて(父譲り)、かなりひどいしゃべりを音源として残してしまっています。FMポートで伝説になっているって、私自身が憶えていないのでよけいに恐ろしい伝説です。

ところが今年の4月にCDをリリースすると、ありがたい事にいろいろな所から取材のお話を頂き、いやでも自分のこれまでの歴史と向き合ってます。私の人生そんなに面白いわけでもないと思うのですが、やはり若かりし頃の行動力でアメリカに渡り、場所を点々としたいきさつなどは、聞いている方にも楽しんで頂けたらと思います。

来週5/12−16はFMポートで南雲和子さんナビゲーターのエチゴリアンという番組に出演します。朝早いです。

FMポート新潟
エチゴリアン トキめき新潟人
5/12月曜日から5/16金曜日の朝6:30〜6:50の20分です。
FMポートエチゴリアンへはこちらから

これだけ自分の事を話したのも初めてです。新潟からアメリカへ渡り、場所を点々として最後にNYに移ったいきさつ、NYでの生活などを話しました。自分のしゃべりのひどさを知っているので紙に書いて準備しましたが、南雲さんのやわらかいサポートで自然と話せました。

もし、興味がありましたら聞いて下さい。

My Sister, Naoko Nozawa has been the host on the radio program in FM Port in Niigata.  I used to get interviews from her when I was in NY.

Honestly, I was terrible with talk....This was given by my father I think.  My terrible conversation in her program ,unfortunately, would have been kept in somewhere in the radio station. My sister was really embarrassed that my talk became famous (in a different way) in the radio station...

However, I was invited to appear several medias when I released my new CD this April.  I am facing my youth...I do not think my life is not so appealing.  But I guess I made an action to move to US (Washington State, Boston to NY!!!).  I hope that some listeners can enjoy my story.


This program is not available in another countries, but I am going to be the guest in this program, "Echigorian" in FM Port in Niigata. 

The Word, Echigo, came from Echigo Providence.  It was the old name of Niigata providence.  This program is for introducing Niigata people with passion and follow their dreams.  

Please check the website at 

May 12 Monday through May 16th Friday 
6:30am to 6:50am for 20 min.


南雲さんとスタジオにあった持ち主不明のドラム達と一緒に。
With Ms. Nagumo and drums that no one knows whose these are...




0 件のコメント:

コメントを投稿