2014年2月19日水曜日

Happy Birthday!!!

2月19日、ある誕生日の方の所へごあいさつと美味しい珈琲を飲みに行ってきました。
コーヒーショップ器のマスター関川さんは、私の初新潟ライブを企画して下さった方でこのきっかけがなければ私は多分音楽から縁遠い生活を送っていたかもしれません。
相変わらずいろいろな音楽を知っていて、帰り際にたくさんCDを貸してくれて、何をしに行ったんだか分かりません。

マディソン郡の橋という映画がありますが、その映画の中に流れているという曲をまず最初に教えてもらい、そうだったこれも良いあれも良いとばかりにいろいろ音楽を聴かせて頂きました。私の音楽知識は関川さんからもらった情報でほぼ!成り立っているのではないのでしょうか?Johnny Hartmanという歌手を私は知らなかったのですが、雰囲気良いですね。コルトレーンバンドの輪の中になんの問題もなく調和しているという感じです。McCoy Tynerの歌伴奏も良かったです。

新潟の寒い2月の中、しかもコーヒーを飲んで体が冷えてしまいましたが、心と魂は温か
くなりましたよ。



Feb 19th, I went out to say "Happy Birthday" to someone and to have a cup of delicious coffee.

The owner of the coffee shop, "Utsuwa"and "Pole Pole", Mr. Sekikawa has been a big support of my musical life in Niigata.  If I did not meet him, I would probably have had a different life with less music.

He knows so much music, and he lend me a lots of CDs.  Such a wonderful treat!!!

He told me about a movie, "The bridges of Madison Country", and the music from the CD, "John Coltrane and Johnny Hartman" that was used in the movie.  I had not seen the movie, and I had not listed to Johnny Hartman.  Johnny Hartman's voice was very comfortable to me, and I liked McCoy Tyner's accompaniment.  

It was a very cold day in the middle of February, but I got warmed up by his cozy coffee shop and his music lesson.  Thank you, Mr. Sekikawa.








そしてどんどん増えていって




楽しかったです。
皆様ぜひ珈琲一杯飲みにいってみて下さいな。

器2号店  ポレポレ Pole Pole (スワヒリ語でゆっくりという意味)
本町通り、人情横町
営業時間 From 10:00am to10:00pm

"Pole Pole" Slowly in Swahili




0 件のコメント:

コメントを投稿